Backyard Engineering
"49'er" 1990 Harley-Davidson FXSTS Springer

"49'er "

'90 Harley-Davidson FXSTS Springer

49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering
49'er Backyard Engineering

Bygget i sen '40 tidlig '50-talls bobberstil.

Sykkelen ble bygget på en original Springer FXSTS fra 1990, vinteren 2011/12.

Original 1340 EVO med en S&S Shorty forgasser.


  • Pusset opp gaffel i krom og sort blank, ny demper.
  • Tanksett fra '98 Softail, pusset ned og lakkert opp.
  • Krom tanklokk, patinert.
  • Forskjerm fra 1948 Springer. Snudd og tilpasset som bakskjerm med nye fester.
  • Polerte rustfrie bremseskiver
  • Bremseslanger, stålomspunnede vinylbelagte.
  • Grimeca Old School forbrems med messinglokk.
  • Magura clutch i samme utførelse som brems.
  • OEM 5" Springerspeil
  • 38" Old School MCM Speedsterstyre
  • Biltwell Slimline risere
  • OEM Police solosete i lær
  • OEM V-Twin solosete monteringskit
  • Avon Speedmaster II foran og Shinko MT90x16 med dobbel hvitside bak.
  • Svarte felger med satin finish
  • Egenprodusert eksos med sort eksosbandasje og cocktail shaker potter.
  • Vintage gummiholker med krom
  • OEM Springerhorn
  • Original HD Heritage sideveske med patina, montert på baksving
  • Miller/Vincent repro baklampe med skiltbelysning


Lakkjobben på denne er en patinajobb for å få det til å se gammelt og slitt ut.

Alt av lakkering er gjort med airbrush. Det som ser ut som bart metall på bildene er lakkert

Tekst på tanker og bakskjerm er håndmalt med One Shot pin stripemaling.