Backyard Engineering
"Miss Behavin' " 2003 Yamaha XVS1100A Classic

"Miss Behavin' "

'03 Yamaha XVS1100A Classic

Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering
Miss Behavin' Backyard Engineering

"One of a kind sykkel".
Meget spesiell WWII warbird-inspirert, 
P-47 Thunderbolt tribute.



  • Sidemontert skiltholder
  • Nytt 2" CeramiCoated eksosanlegg med eksosbandasje, skikkelig grom lyd
  • Større hoved- og pilotdyser og to separate luftfiltere under tanken
  • Egenprodusert sete med spesielt skinn, bl.a. "brent" for å få patina og den rette "flylooken"
  • 99 cm bredt Beach bar styre
  • Grimeca Old School hovedbremsepumpe.
  • Bremseslange, stålomspunnet vinylbelagt.
  • Magura clutch-hendel i samme utførelse som brems.
  • Biltwell Slimline risere
  • Vintage gummiholker med krom
  • Røde felger med satin finish
  • Heves og senkes med air ride fra Bikerbrackets, enten med bryter på sykkelen eller fjernkontroll.
  • Tear drop baklys fra '38 Lincoln Zephyr med LED og RapidFire bremselys
  • 1,5" Grand Canyon freeway bar
  • Alle brytere flyttet vekk fra styret og til et sentralt sted på sidedekslet.
  • Aluminium Diamond plate integrert i fotbrettene.
  • Messing tomhylser på bolter på motor.
  • 12.7 mm tomhylser på girskifter.


Lakkjobben er et kapittel for seg selv. Basen er en aluminiumsfarge som er lagt på med "ujevn" avstand for å få variasjoner i fargen som på de gamle P-47 flyene. Alt av nagler, tekst, logoer etc. er lakkert med airbrush. Bare tanken alene har 132 lakkerte nagler. All stensiltekst er autentisk tekst fra P-47 Thunderbolt og skvadronbokstavene på bakskjermen er autentisk merking fra 352'nd Fighter Group stasjonert i England.